söndag 3 december 2023

Hög mysfaktor!

Nu kommer det bästa med hela julen! Advent!
Att få pynta upp lagom till första advent och så ösa på mer och mer fram till jul, det är verkligen det bästa. Sen brukar själva julen vara mest hektisk, men den här tiden innan den har lite magi över sig!
Om ni frågar mig!


Idag har vi haft glöggprovning. Två olika sorter. Den till höger Hellström var väldigt god, men för mig inte glögg, utan mer en god varm drink att dricka efter en skidtur. Den till vänster  smakade mer som glögg ska, bara lite spritigare, vilket gör att den inte blir så söt, så för mig blev det favoriten!


Vi har också idkat lite julpyssel. Pepparkakskola, pepparkaksbak, kryddnejliks-apelsiner och så tända stjärnor, adventsstakar och julmusik i högtalarna.


Och så en brasa förstås!
Som om inte det vore nog, så är vädret det allra bästa, med tio minusgrader och snö som knarrar under kängorna.

Nu har jag precis sövt en bebis i famnen och lagt henne i spjälsängen, burit en dreglande, fransk bulldogg från min huvudkudde till sin hundkoj, borstat tänderna och gjort mig iordning för nattsömnen. 
Bebisen vaknade och gnydde efter tio minuter, så min gissning är att mamman går och vankar med henne i famnen i sitt sovrum.
I morgon är det en ny vecka, och nu håller vi mysfaktorn hög hela december!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar