måndag 18 december 2023

Göromål och funderingar


 Gymmat, stickat två vant-tummar, monterat nästa års almanacks-omslag,  tvättat två maskiner tvätt, gått en promenad, rullat 273 köttbullar och rivit en stor sats råkost-sallad - det är vad jag sysselsatt mig med idag. Tänk att det tagit hela dagen! Hur i all sin dagar hann jag med att jobba?!!

Dom här dagarna som rullar på-det är mitt liv som pågår. 

Jag håller på att fundera över året som gått och det som komma skall. Sofia Sievertsdotter har skickat ut fem skrivuppgifter som ska få en att reflektera över det pågående livet och framtiden. Jag bearbetar det och grubblar. Tänker att det är viktigt att verkligen fundera på hur man lever, vilka tankar man bär, vilka önskningar man har, vad man kanske vill göra sig av med och vad man behöver tänka på.

Här är skrivuppgifterna;

- På vilka sätt har 2023 förändrat dig som människa?

- Vilka 5 enstaka händelser har betytt mest för dig?

- Vad är du allra mest stolt över?

- Avsluta meningen "2023 var året då....."

- Avsluta meningen "2024 är året då ....."

Det är inget som görs i en handvändning, jag funderar och kommer så att fortsätta göra.  I  mellandagarna, när hela julståhejet är avklarat, ska jag sätta mig ner med papper och penna och skriva.

Men det är fem dagar kvar med göromål innan julafton är här, så det är bara att fortsätta med uppkavlade ärmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar