onsdag 1 juli 2020

Välkommen Juli!

Högsommar. Semestermånad.
Fick en flash-back när jag talade med äldste sonen i telefon i morse. Dom ska åka till Kungshamn på fredag, och tänkte packa in allt, inklusive barnen och åka tidigt, tidigt. Precis som vi gjorde när våra barn var små. När vi skulle på långa semesterresor, väckte vi barnen mitt i natten och lyfte över dom i bilbarnstolarna och så åkte vi vid 3-4-tiden. På så sätt blev resorna "kortare" för barnen, och även behagligare för oss vuxna, även om man många gånger var väldigt trött när man körde.

Så många roliga semesterresor vi gjort genom åren.
Juli är ju faktiskt den månad då vi umgås mest i familjen.

I år går maken på semester på fredag och har ledigt 5 veckor framöver.

Jag saknar redan Maj och Juni, men jag ska knyta Juli månads högsommar till mitt hjärta. Leva här och nu och njuta av långa kvällar och ljusa nätter. Njuta av vindens prassel i lövkronorna. Njuta av rödklöver och timotej. Njuta av trädgårdens skördar, (ikväll blev det ett fång spenat, ett knippe dill och lika mycket persilja). Njuta av umgänge och roliga äventyr med maken.

Välkommen Juli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar