torsdag 9 juli 2020

Sätt mig under en blommande lind och jag blir lycklig!



Nu är det blommande Lind-trädens tid. En ljuvlig tid, om ni frågar mig. Det är verkligen en doft som attraherar mig. Jag vill liksom bara andas in!!
Cyklade nyss hem genom småkyliga, öde gator. Jag och min goda vän Lena, hade ätit oss igenom en tre-rättersmeny på restaurang Granhof.
En restaurang belägen i den gamla Granskolan på Sysslomansgatan. Här passerade jag varje dag på min skolväg från årskurs 1 till årskurs 6. Då fungerade det lilla huset som skoldaghem, det låg inne på en mörk gård kantad av enormt höga, stora granar. Inte hade man då kunnat ana att där på skolgården kommer jag att sitta och äta mat och dricka vin om 55 år!
Det är högsommar och linden blommar!!
Gå ut och insup den ljuvliga doften!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar