söndag 5 juli 2020

Själen mår betydligt bättre än skälet.....



Idag blev det verkligen en innesittardag! 
Regnet verkade inte ha koll på SMHI-prognosen som lovat uppehåll på förmiddagen och sedan lättare skurar. Nej, det har verkligen tok-regnat från och till hela dagen. Lilla vovven vägrar gå ut. Liksom jag, som egentligen planerat för att flytta de sista plantorna från rabatten som ska bort när vi ska anlägga trägolv. Men att gräva i jorden lockar inte när regnet står som spön i backen. Maken var iväg och köpte ett stort vattenpass och beställde släpkärra till imorgon, när vi ska köpa hem virke, men jag grottade ner mig vid vävstolen och förberedda klart för själva vävningen.
Dock känner jag mig frustrerad just nu, för jag får inte till skälet.
Själen (den med j och n) är det inget fel på, snarare tvärtom.
Men skälet (det med k och t) är en katastrof och jag får inte bukt med det. Har knutit om och justerat, har googlat och sökt efter svar på nätet, men ingenting har hjälpt.
Var tvungen att gå därifrån ett tag, kanske behöver jag sova på saken.
Det är bra att bryta en aktivitet som inte går som man vill, så nu ska jag strax börja med oxrullader och potatismos till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar