fredag 21 december 2018

Vintersolstånd

Så här i slutet av året dyker det upp olika konsulter som vill sälja coachning, kurser, böcker osv i att "styra sitt liv i den riktning man vill". Hur man bäst ska utnyttja sin "fulla potential" och inte bara låta sig drivas som ett strå i vinden, utan själv välja riktning på vart man ska.
Det kommer väl lämpligt vid ett årsskifte, när man börjar summera året som gått och sätta upp nya planer och mål för nästa år. Kanske är man då mer lättpåverkad till att ta emot stöttning och hjälp för att genomföra sina planer och mål.
Själv har jag ju redan köpt en bok som ska hjälpa mig in i 2019, nämligen "Eftertanke" av Sofia Sievertsdotter, 90 dagar med struktur och riktning. Jag tog en stund att börja läsa lite i den idag, för att förbereda mig, men jag ska inte ta itu med den "på riktigt" förrän vi har kommit förbi jul- och nyårshelgen. Ser fram emot det.


Men först ska allt praktiskt till jul ordnas. Idag rullade jag köttbullar med nyfixade naglar, som min kusin sa; "Det blir festligare att rulla om det är lite pomp! Det är sen gammalt!"


Och vi får väl se om "mitt arbete" leder mig till detta...

Idag öppnade vi i alla fall en flaska bubbel, och skålade för att det nu vänder och går mot ljusare tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar