söndag 9 december 2018

Ge mig kraft och styrka!

För några år sedan, när jag och min väninna tog skärgårdsbåten från Stockholm till Gustavsberg, så la båten först till vid Artipelag. En annorlunda byggnad innehållande konst, aktiviteter, café och restaurang. Då fick vi inte gå iland, men ända sedan dess har jag tänkt att hit vill jag åka någon gång! 

Igår var det dags!


Den här gången åkte vi buss från Stockholms central ut till Artipelag. Det var en födelsedagspresent från min kusin och hennes man.  Vi drack champagne, vi åt julbord och vi beskådade en fantastisk show medan vi åt, av Cirkus Cirkör. Det var akrobatik och  jonglering av högsta klass. Man bara gapade, skrek och ruskade på huvudet. Så där kan man bara inte göra, tänkte vi i stort sett hela tiden.
I tre timmar åt vi, beskådade showen och njöt i fulla drag.

Tillbaka i stan åkte vi upp i Skybar och tog varsin "sängfösare" innan vi tog taxi tillbaka hem till Täby där vi övernattade hemma hos värdparet.
Sov till nio för att sedan bara gå och sätta oss vid uppdukad frukostbuffé. Brasan sprakade hemtrevlig och andra adventsljuset var tänt.
Det blev en lång frukostsittning innan vi gav oss ut i ruskvädret och bilade tillbaka hem till Uppsala.

Eftermiddagen tillbringade jag vid symaskinen. Adventsfika, bastu och så söndagsmiddag på det.

Nu laddar vi för betygsättning.
Ge mig kraft och styrka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar