söndag 30 december 2018

Sista


Idag kramade jag äldsta dottern farväl. Hon tog tåget till Falun för att fira nyår med pojkvännens familj i Grycksbo, därefter åker dom tillbaka till Göteborg.

Jag blir alltid "lite låg" när mina älskade döttrar lämnat mig. Det är något med navelsträngen, som inte riktigt är helt avklippt än.......

Yngsta dottern jobbade idag årets sista dag på Gant.
Maken och jag tog en långpromenad med vovven.
När vi kom hem gjorde jag en sillmacka på den sista julsillen och vi drack upp den sista slurken snaps.
Sen satte jag mig i soffan med julstickningen. Ska bli en ny tröja till lilla vovven.
Drack upp den sista skvätten glögg och tog den sista knäcken.

Och apropå sista; idag är årets sista söndag.

I morgon är det nyårsafton, men på nyårsdagen, vad mycket som måste vara första då.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar