onsdag 19 december 2018

Fast



I lördags kväll, när jag var ensam hemma och det inte var något jag ville se på tv, så bläddrade jag runt på Svt Play och hittade en australiensisk serie som utspelar sig på 1950-talet och handlar om en judisk sjuksköterska som återvänder efter andra världskriget och börjar arbeta på ett sjukhus i Inverness, en rik familj i samma stad och så andra människor runt omkring. En saga som innehåller allt, vackra miljöer, kärlek, spänning och intriger.
Och nu är jag fast!
I lördags såg jag tre avsnitt på raken, sedan har det blivit 1-2 avsnitt per kväll. Istället för att läsa, kryper jag ihop med min tekopp i soffan och låter mig underhållas.
Känner lite som förr när jag blev fast i Familjen Ashton, Onedinlinjen eller Maktkamp på Falcon Crest.
Skillnaden är väl att då fick man vackert nöja sig med att se ett avsnitt i veckan på en bestämd tid, nu är det bara att ta tillfället i akt när tid finns.
Så en del av min julledighet kommer nog att tillbringas med denna serie.

Och i morgon, efter lunch,  när alla betyg är igenklistrade och postade, slöjdsalen låst och skrivbordet i arbetsrummet någorlunda undanplockat och städat. Då, tar jag jul-ledigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar