måndag 17 september 2018

Se ut mot oändligheten!

Han sa så, yogaläraren ikväll. Jag hade blivit full av energi genom eldandningen och så stod jag i krigaren med höger arm, hand och pekfinger riktade ut genom vindsfönstret, högt över takåsarna mot den isblå himmeln. Då kom hans ord; -Se ut över pekfingret med blicken riktad mot oändligheten.
Och jag, som tycker om att samla på ord, sammansatta till vackra meningar och klokskaper, gick igång på det.
Se bortom fasaderna och finn din egen väg och riktning, det finns inga begränsningar. Så tänkte jag.



...eller; lev livet du älskar, älska livet du lever...


...eller; var förankrad i oändligheten och känn dig trygg

Så får varje stund en mening och allt känns bra.
Nu har jag druckit te, stickat en stund och tittat på nyheterna, så nu kryper jag till sängs,
och det känns oerhört meningsfullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar