fredag 7 september 2018

Hur ska det bli?

Inga stjärnor på himlen ikväll, men luften är hyfsat ljum och fuktig och doftar gott av rosor och mylla.
Det är nymåne på söndag, nystart för något bra hoppas jag verkligen. Känner en viss oro inför valresultatet som då kommer att tillkännages. Vilka vindar är det egentligen som blåser i vårt land?

I skolan var det val, och jag följde en klass till uppehållsrummet som fick fungera som val-lokal. En pojke i min klass stod i dörren, uppklädd i mörk kostym och slips och berättade hur det skulle gå till.
Jag hörde eleverna fnissa och prata om egna påhittade partier, jag hörde flera invandrarelever som gjort valkompassen och då fått störst tillhörighet till SD.
Själv skulle jag förtidsrösta på biblioteket, men kön ringlade sig långt ut på gatan, när jag slutat jobbet, och jag hade bokat skivstångspass på Friskis & Svettis, så jag hann inte vänta.

På söndag kväll vet vi resultatet. Hur ska det bli?

Nu är det dags att sova. Imorgon förmiddag reser jag äntligen till mitt älskade Sannerby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar