måndag 3 september 2018

Eld-andning och äppeldoft!

Den här veckan testar jag höstens träningsschema. Jag har suttit och filat på tider och pass som ska stämma med jobbet och andra vardagsaktiviteter.
Det blir yoga på måndag, spinning på tisdag, skivstång på onsdag, medelgympa på torsdag och simning på fredag. Till helgerna så blir det vad som passar beroende på vad vi ska göra.
Simningen kan inte starta för än i slutet av september, eftersom badhuset restaureras just nu.

Yoga-passet idag var helt nytt och lite annorlunda. Ledaren fokuserade mycket på andning och meditation. T ex så fick jag lära mig eld-andning, som inte var helt lätt. Man andas ut kort och snabbt, samtidigt som man trycker in naveln mot ryggraden för att få till det kraftfullt. Det skapar energi och värme, men jag blev också lite yr i huvudet, så det får jag nog träna på.

På cykelturen hem förbi kolonilotter och trädgårdar drog jag in doften av mogna äpplen som är så ljuvligt höstig. Då hade luften blivit rå och småkylig, men under dagen idag var det sommartemperatur och maken och jag kunde äta vår middag ute på altanen. 

Och visst ser man fram emot detta: 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar