söndag 9 september 2018

Ögonblicksbilder från helgen i Södermanland


Här finns en del av mitt hjärta. 


Kvällsdopp innan hjortgryta och rödvin.
Morgondopp före frukost; badplatsen låg i skugga, men mellan träden sken morgonsolens strålar ut över vattenspegeln. Jag simmade ut och påväg in mot land igen, dansade dimslöjorna trolskt över ytan. Magiskt.


Bubbel och goda ostar i sen kvällssol på verandan.


Konstrunda med variation.


Hälleforsnäs gamla järnbruk.
Jag köpte mig en skyddsängel, gjuten i koppar med vingar av en återanvänd maskindel!


Det gamla kolhuset som numera fungera som sommarteaterscen!


Mejeriet med den bästa av osttillverkare!!


Ändelsbols gård, cafe´ och gårdsbutik.


En härlig helg i det sensommarfagra Södermanland. 
Nu tillbaka i Uppsala. Maken hade lagat finmiddag, det var bara att sätta sig vid dukat bord, efter att jag varit och röstat och tagit en dusch.

Vi hoppar valvakan och går i säng.
Måtte vi vakna upp till ett Sverige att inte skämmas över i morgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar