söndag 30 september 2018

Same, same, but different

Hemma igen! Det känns bra! Skönt att träffa maken igen, minns inte när vi senast var ifrån varandra 14 dagar!
Samma Barbro, men ändå lite ny, påfylld med nya tankar och energier.
Om resan berättar jag någon annan dag.

Vid frukosten i morse bestämde vi oss för att höstrensa i trädgården.
Först skulle jag "bara" tvätta och ta undan sommarkläderna och maken skulle "bara" hitta ett kvitto på en resväska. Den jag hade med på resan som hanterats så ovarsamt att den gått sönder. Jag skulle också "bara" plocka undan i inne-förrådet, för att ge plats åt våra nya utemöbler, som helst ska stå frostfria under vintern.

Det slutade med ett stök-kaos och total-rensning....
Jag "hittade" döttrarnas gamla förråd av halsdukar, mössor, vantar, vinterskor och balklänningar och hade flitig mess-kontakt med dem för att få klartecken på vad jag fick slänga och vad som skulle behållas. Jag fotade av en hög nya trasmattor och en gammal ut-dragssäng som jag ska lägga ut på blocket.
Maken letade kvitto, i åratal av sparade, och blev varse att det t ex är hela 10 år sedan vi målade om huset. En hel kartong med gamla papper blev över att kasta. 
Sen gick vi ut i trädgården. Det har varit frost i veckan (då jag levde i 28-gradig värme på Mallorca)!
Sommarblommor, tomat- och squash-plantor drogs upp, ogräs rensades, rosor klipptes ner, perenner flyttades och vår-lökar planterades. Maken körde bilen full-lastad till miljö-stationen medan jag hängde nytvättade lakan och sommarkläder på tork.
Regnskurar kom och gick, men vi hann med att fika på altanen.
Och nu, står maken och tänder grillen. En sista grillning, innan det är dags att göra rent och ställa undan den!

I morgon är det första oktober, och jag känner mig redo för den! Jag är densamma men ändå lite ny!
Same, same, but different!



T ex så har veckan inneburit cava till frukost varje dag (och även en del på kvällen) men idag gjorde jag en förändring! Jag korkade upp en flaska champagne före middagen!

Nu blir det nystart!
Trevlig söndagkväll alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar