fredag 14 september 2018

My mind says I´m in my twenties....


I natt vaknade jag kl 02.00 och mådde illa, magen gick som en torktumlare, runt, runt. Min första tanke var att något i maten jag ätit på restaurangen i går kväll, varit dåligt. Men det blev liksom inget mer och jag somnade om till slut. När alarmet ljöd kl 06 och jag gick upp för att fixa frukost, var jag inte det minsta hungrig. Jag kände mig bara svullen och lite äcklig.
Det har varit lite för mycket av det goda på senaste tiden. Lite för mycket mat, lite för ofta, för mycket fett och för mycket socker och kanhända lite, lite för mycket vin.....
Faktiskt att jag börjar längta efter min detox. Få rensa kroppen och bara äta nyttigheter.
Men jag har ju så mycket inbokade aktiviteter i höst, så jag vet inte när jag ska passa in en detoxperiod.

I morgon t ex, då är det dags för födelsedagspresent-aktivitet igen!
Jag är ombedd att äta en stadig frukost, klä mig någorlunda snyggt (inte för friluftsliv) och bege mig till Västerås, där ska jag inställa mig 11.30.
Vad som sedan ska hända, vet jag inte.
För den hemliga överraskningen står svägerskan och två brorsdöttrar.

Men någon detox eller rening av kroppen tror jag inte att det blir......

Återkommer söndagkväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar