onsdag 12 september 2018

Min soldat...

....nåja, inte så mycket min, som min äldsta dotters!
Hon lever tillsammans med en yrkesmilitär,  som i morse 04.30 drog iväg till Mali för att tjänstgöra där i ca 3 månader.
Själv minns jag hur förkrossad jag var när nuvarande maken skulle upp till Umeå och göra lumpen, och jag själv skulle tillbringa ett halvår i Östersund. Och då kunde vi ändå ses med jämna mellanrum.

Och nu ska hennes pojkvän alltså till Timbuktu! Ett ställe som jag trodde bara fanns i Kalle Anka, eller var namnet på en artist. Men det finns på riktigt, en stad i det afrikanska landet Mali.

Hittade nyss på nätet något som heter Malibloggen , här kan man tydligen få möjlighet att följa lite av vardagen på plats.

Och så är det bara att hoppas att vistelsen kommer att bli lugn, utan incidenter.

Hans svärmor har sagt till honom att han måste se till att komma hem hel och frisk i både kropp och knopp, annars ska han få med mig att göra.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar