måndag 30 april 2018

Lägg din hand i min......



Jag har egentligen aldrig varit någon stor fan av Håkan Hellström, men hans melodi Valborg är riktigt skön att lyssna till, särskilt en sådan kväll som ikväll; Valborgsmässoafton.
En "afton/dag" som har gått mig ganska så spårlöst förbi -vad gäller traditioner-  ända till ikväll, när yngsta dottern släpade med sina gamla föräldrar och pojkvännen till majkasen.


Har, sedan i torsdagskväll,  tillbringat all tid med barnbarnet och haft full fokus på våra aktiviteter. 
Det är intensivt men samtidigt ett sätt att verkligen vara i nuet och fokusera på det. 
Föräldrarna (som varit på långweekend i Berlin), hämtade nu ikväll och stannade kvar på middag innan dom begav sig hemåt.



Yngsta dottern har varit hemma och firat Valborg i dagarna tre, men ändå hade hon ork kvar att "släpa med" sina gamla föräldrar till majkasen. Dit var det längesedan jag gick, och maken och jag konstaterade att vi inte längre kände igen så många ansikten runt elden! Vi fann tillslut några gamla grannar som vi samspråkade med, alltmedan elden sprakade och röken sved i ögon och halsar.

Och nu är huset tomt och tyst igen. Det som hörs är makens snarkningar från sovrummet. 
I morgon är det redan maj månad!!

Och i morgon bitti när jag vaknar, ligger jag inte inklämd mellan barn och hund....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar