onsdag 25 april 2018

Logistik i vardagen

Det är ett pussel att få vardagarna att gå ihop ibland! Det kräver sin logistiker för att få det att flyta smidigt!
Jag planerar och skriver listor för var dag. Prickar av vartefter.

Kommande dagar är ganska så inrutade.
Upp tidigt i morgon bitti och tvätta håret och packa för en övernattning. Städa och göra våffelsmet.
Yngsta dottern och lilla vovven blir hämtade vid tåget på förmiddagen av pojkvännen, sen kommer dom hem och vi får en våffel-lunch tillsammans innan jag cyklar till jobbet.
Måste ställa in sista lektionen imorgon eftermiddag, för att cykla till psykiatrins hus och delta i ett möte kring en elev. Direkt därifrån hem och hämta packningen för att cykla till yngsta barn-barnet där jag ska tillbringa natten. Yngsta dottern ska samtidigt skjutsa föräldrarna till Arlanda, dom ska flyga till Berlin på en mini-semester. Middags-soppan förberedde jag igår.
Fredagmorgon ska barnbarnet lämnas på dagis innan jag åker och jobbar. Hämtar honom igen klockan fyra och cyklar hem till oss. Maken flyger då till Malmö för att delta i en golftävling över helgen.
Maten är planerad och inköpt, sängar bäddade, barnböcker lånade på biblioteket.

Jag tror att läget är någorlunda under kontroll, men min tid kommer de närmaste dagarna att fokuseras på barnbarnet, så här återkommer jag i bästa fall på Valborgsmässoaftons kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar