tisdag 17 april 2018

Kissnödig, trött, hungrig, torr i ögonen...

...OCH med värsta nackspärren, kånkade jag in lådvis med prosecco och matkassar samtidigt som  klockan i hallen slog åtta slag. Hade åkt direkt från jobbet två timmar tidigare, för att handla inför fredagens skolfest.

Jag gick på toa,  jag tog av mig linserna och bytte kläder.
Sen började jag vispa smet till fler choklad-tårtor och satte ugnen på 225 grader för att slänga in en färdig-pizza från Icas frysdisk. Maken var på möte med middag och skulle komma hem sent!


Kan ju säga att jag blev mätt, men någon direkt gastronomisk upplevelse var det inte.

Och dessutom glömde jag skruva ner till rätt temperatur för chokladtårtorna, som jag gräddade medan jag åt.
När timern ringde, luktade det lite bränt.
Jag hade haft 50 grader för varm ugn.....

Nu måste jag göra nya.

Men inte ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar