fredag 13 april 2018

Fredag den trettonde....

... men någon otursdag har det inte varit! Och tänk att redan en hel arbetsvecka gått sedan påsklovet, nu rusar verkligen tiden

Vårtecken var inte svårt att finna idag när solen gassat och termometern smugit upp emot 14-graders strecket.
När jag kom hem vid 18-tiden efter jobb och träning och alla barn i grannskapet fortfarande var ute och spelade fotboll, gungade, åkte rullskridskor och skrek och skrattade.
När maken kom hem från afterwork där dom kunnat sitta utomhus och dricka öl och umgås, OCH han hade köpt sig nya vårskor!

Ett annat vårtecken-dock inte lika trevligt-var deklarationspapperen som kom och meddelade att jag ska betala 16 000 kronor i kvarskatt......

Men nu förtränger vi det. Jag har packat min väska inför helgens textillärarträff. I morgon bitti tar jag tåg och buss till Söderköping!

Återkommer söndagkväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar