måndag 16 april 2018

En tripp till Västerås


Konstverket "Aseaströmmen", föreställande alla de arbetare som i strida strömmar kom cyklandes till Asea-fabriken i Västerås, en stor arbetsplats när det begav sig på 50- och 60-talet.
Den är så häftig den här statyn, där den ståtar på Stora Torget i Västerås.

Där gassade solen vår-skönt idag, när jag efter min passfotografering passerade för att köpa med en bukett blommor till min bror och svägerska som bjudit hem mig på tidig middag, eftersom jag ändå befann mig i staden.
Fick en god soppa med nybakat bröd, välsmakande honungsmelon, kaffe och muffins och en trevlig pratstund, innan jag bilade tillbaka till hemmet.

Om fem arbetsdagar ska jag få hämta mitt pass här i Uppsala. När det nästa gång blir dags att förnya passet ska jag boka tid ett halvår innan det går ut, för säkerhets skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar