tisdag 24 april 2018

...vem säger att man inte kan lära gamla hundar sitta?

Ikväll har jag stått i tvättstugan, manglat och strukit och lyssnat på Framgångspodden.
Det var äldsta dottern som introducerade den när vi bilade upp till fjällen. Jag tyckte väldigt mycket om den och prenumererar nu på deras nyhetsbrev.
Alexander Pärleros, grundaren, är duktig på att ställa frågor och det blir mer av ett samtal än en ren intervju.
I bilen lyssnade vi på två avsnitt med Kjell Enhager, där han bland mycket annat sa att han inte talade om att tänka positiva eller negativa tankar, utan att se saker och händelser med röda eller gröna glasögon. Det där fastnade hos oss, så hela fjällveckan, om någon klagade över skoskav, kalla händer eller var sur för att ha förlorat i kortspel, då gick vi och talade om för varandra "Nu är det dags att byta glasögon".
Ikväll lyssnade jag på honom igen, fast ett nytt avsnitt om hur man klarar sina mål. Han menar på att för att nå ett mål måste man beta ner det så att man vet vilken känsla man vill åt. Ett mål följs alltid av en känsla, och det är den man eftertraktar.

Tänk så mycket intressant det finns att lyssna på och lära sig av! Man blir liksom aldrig färdig.

Mangel- och strykhögen blev i alla fall färdig. Liksom jag själv, så nu är mitt mål att krypa i säng, och känslan jag vill åt är sömn!

...så vem säger att man inte kan lära gamla hundar att sitta??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar