söndag 22 april 2018

En helg som bjudit livets berg- och dal-bana!

Fest, glam, glädje, sorg, skratt, gråt, barnasinne, död......

Festen på skolan i fredags var så lyckad!! Mat och dryck räckte och blev över. Det var skratt och stoj, dans och skoj. Och jag blev så firad!! Med en egen visa, där alla mina kollegor, tillsammans med bandet, sjöng och spelade en text som handlade om bara mig, till melodin "Dagny, kom hit och spill"
Dessutom blev jag uppvaktad med en blomsterbukett och en flaska fin-champagne. Jag blev så helt "tagen på sängen", glad och rörd!!
Vid 1-tiden, när jag var påväg i säng,  fick jag-via nätet- se att Avici var död! 28 år gammal, framgångsrik och berömd, men olycklig och vilsen. Så fruktansvärt sorgligt!!

Sen blev jag med hund! Bulldoggen Frasse stannade över helgen, när husse och matte skulle fira födelsedag i hufvudstaden. En annan födelsedag-sonhustruns- skulle firas på hotell/spa vid Mälarens sköna strand, så strax efter lördag lunch dök två söta barnbarn upp. Maken kom tillbaka från Praktikertjänstdagarna i Stockholm strax efter, och vi tog med oss barnen till "Pelle Svanslösparken" för att leka.
Nu har hela söndagen gått och vi har krattat löv och mossa och dragit på skottkärra till komposten. Vi har också planterat krasse-- blomman för dagen och luktärtor.


Och att få en puss mitt på munnen medan man läser godnattsagor, måste vara bland de bättre kärleksförklaringarna!
Vilket känns som det viktigaste nu, sedan jag fått reda på att en nära släkting drabbats av elakartad cancer.

Så i helgen som gått har verkligen "högt och lågt" blandats, i livets berg och dal-bana!

Men nu tar jag med mig alla känslor och kryper till sängs, imorgon börjar en ny arbetsvecka!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar