måndag 26 februari 2018

Vitt

Så vitt är landskapet!
En färg som symboliserar oskuld, renhet, ärlighet, professionalism och fred.

Det har tok-snöat hela dagen. När jag cyklade hem från jobbet var snöfallet som en tjock vägg, det var svårt att se vägen framför sig, och slirigt att cykla. Plogbilarna hann inte med och dessutom blåste nordliga vindar, så på gärdet låg kompakta snödrivor som gjorde det svårt att ta sig fram..
Jag skottade två gånger på eftermiddagen och maken skottade när han kom hem nu ikväll. Promenaden med lilla vovven gick snabbt, hon ville inte gärna plöja fram i drivorna eftersom hela kroppen försvann och bara svanstippen stack upp, som ett litet viftande cyklop som visade var hon var.
Det är vintervackert ute och jag tänker att snart kan jag nog ta fram mina längdskidor!

Vit dag (i bemärkelsen alkoholfri) blev det inte. Efter all skottning så tyckte jag att jag var värd ett glas vitt vin i samband med matlagningen. Jag har -tack och lov- fått tillbaka min aptit. Idag blev det morots- och halloumibiffar med hummus, rostad potatis, råkost, grönsallad, mango chutney-sås och nybakat bröd.

Nu ser jag fram emot sängen, jag känner mig som en sömntuta. Det finns förresten en blomma som heter Vit Sömntuta.....

Den kanske man skulle ta och plantera i trädgården till sommaren. Vitt är vackert även då!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar