fredag 16 februari 2018

In i Hundens År

Stora snöflingor virvlade i luften och den kalla vinden "nöp"kinderna och fick mina ögon att tåras, men så skönt att ändå få vistas ute i vinterlandskapet på en liten hundpromenad! Med betoning på liten! Det känns som att influensan tog precis all min kraft och energi.
Hade en tanke om att jag skulle jobba idag, sista dagen före nästa veckas sportlov! Skulle velat återkoppla till föräldrar och elever om de samtal vi haft och gå igenom de som lagt på hög under veckan. Har ju ändå varit feberfri i två dagar nu. Men det går bara inte!
Jag är så trött, sover ett par timmar mitt på dagen, och tankeverksamheten tror jag ligger i träda. Det fungerar inte riktigt som det ska i hjärnkontoret. Men det kan vara hostmedicinens fel, blir väldigt påverkad av de där 5 ml jag sväljer ner 4 ggr per dygn. Har försökt sluta, men har det gått mer än 6 timmar så sätter hostan från helvetet igång direkt.

Nåväl, jag känner ändå att det är påväg åt rätt håll, och det är jag mycket tacksam över!!

Och idag startar ett nytt år! I alla fall i Asien, främst Kina där det kinesiska nyåret är igång, det är hundens år i år..
Kanske blir det extra speciellt för mig, eftersom jag är född i Jordstamshundens år 1958 och nu går in i min andra livsålder.  
Hundens år ska bli ett handlingens år. Ett år då man ska lägga betoningen på skoj och att njuta av livet. Det låter ju trevligt.

Och så här är alltså hunden som "typ"

Yang dvs mer av den manliga aktiva urkraften, mer av ljus och värme
Modig
Beslutsam
Vänlig
Arbetssam
Lojal mot vänner
Beskyddande
Pålitlig
Intelligent
Defensiv
Tycker om att vistas utomhus
Öm
Älskar att vara hemma
Rättvis
Attraktiv
Ärlig

Är detta jag?? Det får jag nog ta och sova middag på!!

Den här är i alla fall söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar