söndag 4 februari 2018

Varit i nuet hela helgen!

Några bilder från igår. Full rulle med barnbarnen och dagen bara försvann!



Dom gjorde ju det, dagarna med småbarn i huset. Härliga tider, men också såklart jobbiga. Därför är det riktigt skönt att kunna lämna tillbaka de små parvlarna till deras föräldrar efter ett tag!

För numera är jag inte riktigt van vid att behöva gå upp på natten och söva om oroligt barn, eller för den delen att sitta och läsa sagor kl 06.00. Att byta värsta bajsblöjan 07.00 och därefter tappa upp ett bad. Eller att stå ut med doften av stekt blodpudding kl 11.00. Att få in små tummar i tjocka vantar, medan händerna slingrar sig åt olika håll.  Att övertyga en 2-åring att det håll som jag tänkt gå åt, är det rätta, när barnet ifråga vill gå åt helt andra hållet. Att försäkra samma 2-åring om att det inte gör något att fingrarna blir kladdiga när man ska baka med play-doh-deg. 
Och så vidare.
För det kan verkligen hända tusen saker under en och samma dag.
Och det är också det som är det underbara!
Med små barn är man verkligen i nuet! 

Det är olika livsfaser.
Och jag är så nöjd med att just nu befinna mig i "farmor-livs-fasen"

Och nog har jag befunnit mig i nuet även idag.
Sovit länge och lagat helgfrukost, gympat, duschat och tvättat håret, kokat sylt och gräddat våfflor, gått långpromenad med maken och druckit glögg, pysslat ihop ett födelsedagsbrev och lagat söndagsmiddag. 
Och nu väntar ostbricka, vin och tv-serien Bron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar