torsdag 8 februari 2018

Som en blixt från klar himmel


Den här jobbveckan är det utvecklingssamtal. I går hade jag sex samtal på raken från klockan 14 på eftermiddagen. På det näst sista började jag känna mig så frusen och fick huvudvärk, men tänkte att det kanske var för att man måste vara så koncentrerad och fokuserad när man träffar elev och föräldrar. När jag skulle ha mitt sista samtal så frös jag så mycket att jag inte kunde skriva in mitt lösenord på datorn för händerna skakade så, och mina anteckningar blev i det närmaste oläsliga. Tillslut satte jag mig på händerna och försökte slappna av, men värken sköt som knivar i huvudet, så jag vet inte vad jag gjorde för intryck på den mamman...

När jag kom hem tappade jag upp ett hett bad för att kunna slappna av och sen tog jag värktablett och kröp i säng för klockan åtta. Hade 39.4 graders feber. Hur kunde det dyka upp så plötsligt?!

Idag intar jag sängläge, sover någon timme, försöker läsa lite, svara på jobbmejl och sova igen.
Tappade febertermometern i golvet, så jag har jagat kvicksilver under sängen och vädrat hela sovrummet, efter att ha läst hur farligt det är.

Det här kom olägligt, men jag får väl bara gilla läget. Vila mig frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar