måndag 5 februari 2018

Lätt att andas!

Strålande sol på klarblå himmel, 8-10 minusgrader så det knarrade under sulorna, hög, klar, ren och krispig luft. Lätt att andas!



Sådana var förutsättningarna mitt på dagen under min lunchpromenad med lilla vovven.

En dag att vara glad åt!
Och det behövde jag efter nattens mardröm.

Började med att jag vaknade vid 3-tiden av att jag plötsligt blivit varse att jag dubbelbokat mig i veckan som kommer! Det är dags för utvecklingssamtal och jag hade av misstag bokat in två samtal då jag ska ha särskoleklassen, vilket jag inte får.  Omedvetet malde alltså mina tankar under nattsömnen, så att jag blev varse detta. Jag somnade om efter ett tag, bara för att drömma värsta mardrömmen och vakna med hög puls strax före sex. Jag hade elakartad bröstcancer i båda brösten, låg med bar överkropp på en brits och mina bröst var som två knöliga vattenmeloner och stod rakt upp, någon körde bristen in i en operationssal där båda brösten skulle skäras bort.

Usch och fy. Skönt att vakna ur den drömmen och få en dag som var lätt att andas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar