onsdag 27 mars 2024

Vinterns Grande Finale!

Vi kom hem en dag tidigare, eftersom vi åkte direkt från Grövelsjön till Uppsala, istället för att övernatta i Insjön, som vi från början  tänkt!
Och jag må då säga, att nu när jag fått andats lite stärkande fjäll-luft och glida fram på skidor över kalfjället med vita, vida horisonter, då är jag så nöjd med årets vinter!
Det blev en grande finale!


Se här utsikten från vårt sovrumsfönster i magnifik solnedgång, efter en dag med slösande sol och två timmars sittning i bivack med utsikt över de norska fjällen.


 

Så hade vi två dagar med mulet väder, men även det har sin tjusning. När horisonterna suddas ut och man knappt vet om man glider fram på snö eller på moln. Man känner sin litenhet i den mäktiga naturens värld, och det är bara magiskt vackert och alldeles underbart.

Inte har orken varit som den brukar, och inte blev det ngn bastu-öl, men jag är så glad att vi tog oss dessa dagar.
Och nu är jag så redo för att det ska bli vår!
Vila i frid vintern, vi ses i november-december igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar