fredag 22 mars 2024

Jo, jag misströstar en smula.....

 ....jag misströstar för att läkningen av den förbaskade tandutdragningen tar en sådan tid. Det står bara still nu och jag är så less.

Men imorgon bitti är det vi som åker till;

Jag ringde för ett par veckor sedan och fick 4 nätter i en stuga på Grövelsjögården, där vi bott flera gånger förut. Maken har känt sig tveksam, och i ärlighetens namn, faktiskt jag också. Kommer jag att orka stå på några skidor? Jag har ju varken ätit ordentligt, sovit ordentligt eller är värkfri, och i går slogs dessutom magen ut rejält pga penecillinet. 

Men jag tänker inte låta tandeländet vinna över min lust till lite stärkande fjäll-luft! Så nu har jag kokat två olika sorters soppor att varva med och lös havregrynsgröt provade jag att äta i morse. Det går, med liten sked och om jag inte gapar för mycket. 

Kanhända blir det inte någon gastronomisk upplevelse, men fjäll-miljön kan nog lindra själen i alla fall.

Det gjorde att jag pyntade mitt björkris med fjädrar och hönor och hängde upp den gamla påsk-kärringen i köksfönstret, för vi kommer hem skärtorsdagen och då vill man ha det färdig-pyntat.

På återhörande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar