onsdag 20 mars 2024

Vårdagjämning 2024

"Denna dag, låt mörkret jag har bakom mig bli en språngbräda in i våren. Gör mig generös när jag planerar mina dagar. Påminn mig om att jag varje dag får en ny chans att följa mitt hjärta. Låt mig välkomna"  förändring och förnyelse."

Ovanstående ord är Sofia Sievertsdotter, vem annars kan uttrycka sig så fint om dagen idag; vårdagjämningen!

När jag nyss ställde ut soppan för svalning på altanen, så kvittrade fåglarna för fullt, trots att mörkret fallit på. Dom känner väl hopp och livsglädje nu i den tid som vi har framför oss!

Själv har jag tagit ett litet myrsteg mot förbättring. Är fortfarande sjukt svullen och har svårt att äta, men har inte tagit någon värktablett sedan klockan 03.00 i natt, och det känns skönt. Det värker fortfarande, men är uthärdligt. Och jag har, tack och lov, varit feberfri, så jag har orkat sitta uppe. 

Och så blir man så glad för små överraskningar. Fick ett sms från en kär gammal kollega som ville ses för en vårpromenad och föreslog några datum, och så kom ett brev från en f d kursare och vän med en påse Dahliafrön. Sådana små trevligheter känns extra bra när man känner sig "lite under isen"!!


Liksom känslan av att sätta frön. Då när man gör just det, så känns allt möjligt och man riktigt ser prunkande rabatter framför sig.
Det brukar väl inte alltid gå så bra, men i detta nu, så tänker jag bara positivt och tror !!


Jag tog idag också bort mössan och vantarna från blockning. Det här ska slås in till ett 3-års födelsedagskalas om en dryg vecka.

Så jag känner mig nöjd med dagen och vill tro att jag snart är som vanligt igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar