tisdag 10 december 2019

Skina som solen, med röd mule.....

Solen var påväg ned, men det var fortfarande klarblå himmel och snön som föll igår gnistrade vackert när jag lämnade jobbet för att promenera hem.
Och själv sken jag  som solen! För så lättad och glad kände jag mig när alla betyg var satta!
Dessutom skimrade min näsa röd som Rudolfs mule!
Jag vaknade med en stor finne i morse. Som jag naturligtvis inte kunde låta bli att klämma på......

Så skönt att komma hem innan det var beckmörkt ute. Visserligen var huset tomt och ödsligt igen, efter att dottern och lilla vovven begett sig tillbaka till Borås i morse. Men det dröjer inte jättelänge innan dom kommer tillbaka på julledighet.


Jag tände ljus...


...bryggde starkt kaffe och bakade pepparkakor och saffransbullar.
Att baka kändes som terapi, efter urladdningen med betygen!


Maken var bara hem och vände ikväll, så jag fixade mig en pizza bianco med getost, grönkål, valnötter och granatäpplekärnor, hällde upp ett glas rödvin och skrev göralistor inför julen.
Dom blev ganska långa! Men vi fokuserar på en sak i taget.

Nu ska jag t ex lägga zinkpasta på min röda mule och krypa till sängs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar