måndag 9 december 2019

Förflyttar mig i tid och rum.....


Just idag behövde jag den här bilden. Solmogen säd som doftar i den ljumma augustikvällen. Svalornas svirrläten, en ko som råmar borta i hagen, gruset som knastrar under mina fötter när jag vandrar mot sjön för ett kvällsdopp....

Man kan behöva förflytta sig i tid och rum ibland.

För dagen har bestått av intensiva lektioner, elever kvar till kl 18, betygsstress och ett skrivbord överhopat med sent inkomna arbeten som ska bedömas. Dessutom ett regn som övergick i snöslask för att sen frysa på och göra väglaget förrädiskt. Och så mörkret.
Och jag oroar mig för sonen som kl 05 sätter sig i bilen för att köra till sitt arbete i Gävle, och sonhustrun som tre timmar senare sätter sig i bilen för att köra till sitt arbete i Västerås.
Och jag vet att oro är bortkastad, dålig energi som inget syfte tjänar. Jag vet.
Men jag sov uruselt i natt. Som alltid i betygsättningstider. Det undermedvetna jobbar och gör mig sömnlös.
Och med tröttheten blir jag alltid mer sårbar.

Därför behöver jag förflytta mig i tid och rum.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar