fredag 27 december 2019

Sådana här dagar är guld värda!


Hur jag älskar dessa kravlösa mellandagar! Allt julstök är förbi och man kan bara slappa och ladda batterierna. Göra vad som faller en in.
Idag åt vi en sen, gemensam grötfrukost, innan dottern och pojkvännen drog till Stockholm för ett lyxdygn med shopping, finrestaurang, bio och hotell med spa och övernattning.
Maken och jag blev hemma med hunden, som först vägrade gå ut. Så istället blev jag kvar i mina myskläder med mitt broderi, uppkrupen i soffhörnan lyssnandes på poddar. Maken drog iväg och kastade allt skräp från julstöket och letade ny mobiltelefon.
På eftermiddagen fikade vi tillsammans innan det  ändå blev en hundpromenad.  Bastu på det och matlagning. Upprepade snittarna jag gjorde igår till bjudmiddagen. (Rekommenderas; crostini med gratinerad grillad paprika och getost, toppad med honung och balsamico. Mums!)
Jag har påbörjat ett nytt handarbetsprojekt, eftersom broderiet blev färdigt. Och jag bara måste ha något för händer.
Kvällen fortsatte med kycklinggryta och rostad potatis, sen blev det "På spåret".

Sådana här dagar är guld värda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar