torsdag 19 december 2019

Effektiv är mitt förnamn, Rationell mitt efternamn!


Cykellåset hade tokfrusit, så jag promenerade till jobbet i morse. Det var en klar, kall och vacker morgon. Sen blev jag ruskigt effektiv. Jag röjde och sorterade, jag plockade ihop och skurade diskbänk från tryckfärg, jag skrev inköpslista och förberedde vårens veckopärm. Jag samlade olika papper i rätta pärmar och jag såg till att skrivbordet blev tomt! Däremellan hade jag extraelever och ordinarie klasser. På hemvägen inhandlade jag blommor som ska överlämnas till rektor och skoladministratör imorgon.


Fortsatte därhemma! Medan yngsta dottern bakade ut den sista pepparkaksdegen monterade jag ihop de små pepparkakshusen. Det gick åt en del svordomar. Kombinationen sköra pepparkakor, glödhett smält, socker och min skakiga högerhand var inte jättebra. Därav utseendet, men förhoppningsvis blir det bättre med lite kristyr..... Jag bakade glutenfritt matbröd och fixade nöt- och mandelblandning med cayenne, salt, socker, kanel och ingefära till julens glögg samtidigt som jag tvättade två maskiner. Jag kokade knäck och lagade soppa. Jag diskade och pratade i telefon. Så sydde jag klart en födelsedagspresent och bryggde te. 
Nu ska jag skriva några kort, betala en räkning, skära och paketera bröd och ta en kvällsrunda med lilla vovven.
Jösses så effektiv och rationell jag varit idag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar