torsdag 5 december 2019

Nej, han köper inga rosor längre.....


När jag fyllde 20 år, fick jag 20 stycken rosa rosor i ett stort fång av min nuvarande make.
Numera får jag köpa mig mina rosor själv. Vilket jag gjorde idag. 20 stycken röda rosenknoppar.
Men han gör annat som också är kärleksfullt och romantiskt.
Han kramar mig, pussar mig och vinkar hej då varje morgon, påväg till jobbet. Han smeker mig på ryggen när jag står och gör min morgongröt. Han lagar min cykel när jag fått punktering och pumpar mina däck när det behövs. När vi ska iväg någonstans är det alltid han som ser till att all packning kommer till bilen och han erbjuder sig alltid att köra om vi är borta på middag, så att jag är den som får dricka vin. Han vallar mina skidor och slipar mina skridskor. Han tröstar mig när jag är ledsen.
Han är bra.
Men rosor får jag köpa själv.

Ikväll är han bortbjuden och jag har veckohandlat och städat, och kom nästan i fredagsstämning en dag för tidigt. Anledningen är att nu väntar tre dagar med trevligheter!

Återkommer söndag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar