onsdag 4 december 2019

Kan bli dyrt det här......


Morgonljuset  när jag promenerade till jobbet var magiskt vackert. Dimman som lättade allt medan den bleka decembersolen steg på himlen. Fortfarande lite snö kvar, temperaturen vid 0-strecket.
När jag skyndade hemåt efter arbetsdagen duggade det i beckmörkret och det var mest bara isfläckar kvar. 


Den här broschen har jag haft på mig idag. Det är en gåva från min svärmor, en väldigt speciell gåva, då detta var det enda hon fick med sig från sin mor, när hon under andra världskriget som 15-åring flydde från Bodö långt uppe i nordNorge ner genom Sverige, där hon smugglades in vid Svinesund av en fiskare. 
Jag har tidigare bara haft den till jul och lite festligare tillfällen, men sedan ett drygt år tillbaka har jag fått en kollega som också arbetar som silversmed. Hon har alltid fantastiska smycken på sig, färgmatchade och vackra. Varje dag olika. Det har gett mig inspiration att börja smycka mig mer, varför ska man spara till speciella tillfällen, när man kan vara fin jämt?!
Det har väl också gjort att jag blivit sugen på mer. Tänk att få äga en grönskimrande smaragd som hjälper mig värna om helheten, eller ett par djupröda rubin-örhängen som påminner mig om min livskraft, eller varför inte ett pärlhalsband av azuriter som hjälper en att fatta beslut.

Kan bli dyrt det här intresset......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar