måndag 16 december 2019

Faith, trust and pixie-dust!

Det är som om Tingeling flugit omkring i vårt hus och spridit sitt magiska stoft!!


Men det är bara jag som envisas med att göra och skicka julkort på det gammeldagsa sättet!
I år fick jag för mig att jag skulle göra en stjärna i toppen av en gran och runt den skulle jag fästa silverglitter.
Vet ni hur svårt det är att få silverglittret att fastna precis där man vill ha det?!

Det vet jag!
Det är silverglitter spritt över hela nedervåningen.

Men tack vare att jag är ganska så barnslig av mig, så fick jag för mig att låtsas att det är magiskt stoft, som kommer att bidra till en magisk julhelg!

Och med tanke på nattens händelse, när jag vaknade av att en helikopter låg och hovrade över området där vi bor, pga dödsskjutningar i närheten, så skulle det behövas. För vilken gång i ordningen har det varit skjutningar i år?! Ja, med tanke på det, skulle man önska att Tingeling kunde sprida tonvis av pixie-dust!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar