torsdag 4 april 2019

Utgå från att alla människor i grund och botten vill gott!

Jag fick häromdagen reda på att jag blivit baktalad och beskriven med en massa lögner och falska anklagelser, för något som aldrig skett, men som skulle skett för två år sedan.
Av en person som jag verkligen brytt mig om, en person som mått dåligt och som jag försökt hjälpa.

Tänkte först att jag verkligen inte skulle bry mig, detta sa mer om den personen än om mig själv. Att det bara betyder att personen i fråga, fortfarande mår riktigt dåligt. 
Men det går liksom inte att bara skaka av sig. Det känns orättvist och elakt.

Satt och letade bra citat för att ändra mina dystra tankar, och fann detta;


Acceptera och gå vidare, det är inte du som gjort fel.
Och framförallt, låt inte detta få dig att tappa tron på andra människor.
Fortsätt utgå från att alla människor i grund och botten vill gott!
Annars blir du en odräglig människa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar