lördag 20 april 2019

Mat-stinn

Kvällen är sen. Magen är full.
Och jag tänker-i alla fall just nu- att traditioner inte alltid är av godo.
Jag känner mig däst efter sill, ägg, janssons frestelse, knäckebröd, ost, köttbullar och prinskorv. Spänd i magen av öl och blåsor på tungan av allt godis.

Hade det inte varit betydligt bättre med några stjälkar späd sparris toppad med parmesan och ett glas kall riesling?!

För när det kommer till jul- och påsk-mat, så lyckas jag alltid äta för mycket.

Påskaftons-lunchen var däremot precis lagom! Dottern och jag åkte till Skarholmen, beställde in en vegetarisk pizza att dela på, ett glas rött därtill och efteråt varsin gelato. Min en citron-dröm med mynta-likör. 
Utsikten över spegelblanka Ekoln, solen som gassade sommarvarm gjorde inte upplevelsen sämre.



I kylskåpet står resterna, och två påsklediga dagar återstår, så vi fortsätter väl äta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar