torsdag 11 april 2019

Påsklilja


Idag var jag och inhandlade påskliljor och planterade för att möta den kommande påskveckan med fager blomning.
Trädgårdsmästaren som stod och plockade bland plantorna, när jag var och handlade, var bekymrad. --Jag kollar väderappen varannan timme. Natten som kommer blir inte rolig, sa hon. Tydligen ska det bli rejält med minusgrader under många timmar, kommande natt.
Men jag kände mig vågad, och dristade mig till att plantera en stor kruka på verandan hos son med familj (som i morgon bitti kommer hem efter två veckor i Mexico) och så en liten väggampel utanför vår port. Tänker att det ändå är lite värmeskydd nära huset.

Och det är ju tur att jag inte bara gav bort en ensam påsklilja-vilket betyder otur.
Ett fång med påskliljor betyder istället; -Jag kan inte uthärda tanken att mista dig!

Och det skulle jag verkligen inte uthärda-ingen av mina barn eller deras familjer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar