söndag 21 april 2019

Blanda ihop deg. Och döttrar......

När jag vaknade i morse kom jag att tänka på två keramikkärl som jag fick för 15 år sedan. Kärl för att baka bröd i. Båda flickorna gick på keramikverkstad hos Basun keramik, flera år. Den äldsta tröttnade fortare än den yngsta. Dom kom hem med mycket fint, en del saker har jag framme och använder fortfarande.
Nu fick jag för mig att den yngsta dottern tillverkat detta keramikkärl, och eftersom hon idag skulle åka tillbaka till Borås, så ville jag bjuda på lite extra god frukost, och jag gick upp och bakade bröd, så att vi kunde äta rykande färskt och varmt, så där så att smöret smälte.


Så här söta var nioåriga dottern och hennes bästis utanför keramiklokalen då det begav sig.



Skålen till vänster har keramikern Barbro drejat, den till höger trodde jag att yngsta dottern tummat. Men när hon kom upp sa hon att det inte var hon som gjort den utan äldsta dottern.
När jag tittade närmare, så stod det faktiskt; "Mors dag 2003 från Karin".
Lite pinsamt var det ju......


Brödet blev i alla fall väldigt gott och det blev faktiskt över så det räckte till varsin lunch-sill-macka åt maken och mig, när dottern och lilla vovven lämnat huset.

Sen ägnades resten av eftermiddagen åt att tvätta, städa, rensa i trädgård, garage och skura altaner.

Men än kan man njuta, eftersom söndagen åtföljs av en ledig måndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar