tisdag 23 april 2019

Som kalvar som släpps på grönbete

Elever efter påsklovet när termometern bjudit sommartemperaturer och solen gassat in i klassrummet, ja dom är mer vilda än tama! Som kalvar som släppts på grönbete!
Fullt ös på lektionerna idag. Det sjungs, skrattas, dansas, planeras avslutningsfestligheter och avhandlas förälskelser. Samtidigt som det faktiskt arbetas flitigt, eftersom deras lärare tjatar om hur få gånger som är kvar, och vad som måste hinnas med innan betygen ska sättas.
Jag tog också emot en ny lärarstudent idag och så avslutades dagen med möte kring en elev.
Sen när jag kom hem var jag tvungen att sätta mig och läsa in ett kompendium och se två korta filmer från specialpedagogiska institutet, inför morgondagens eftermiddagsmöte.

Så det är inte utan att jag känner mig lite trött och urlakad ikväll! Hade ju liksom vant mig vid lediga, kravlösa påsklovsdagar. Men nu är det pang på! Hårt arbete de veckor som återstår innan sommarlovet.
Och när det börjar, ja då är det nog jag som beter mig som en kalv på grönbete!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar