tisdag 30 juli 2013

Inspiration!

Andra människor kan verkligen inspirera och berika ens liv!
Bara idag har jag två exempel;
På förmiddagen följdes äldste sonen och jag åt för att storhandla mat. Sonen är mycket matlagnings- och bakintresserad. Han har massor av kokböcker, han älskar att experimentera och göra saker från grunden! Själv är jag lite mer bekväm, även om jag tycker mycket om att jobba i köket med både matlagning och bakning. Idag fick jag flera bra tips, både på varor att inhandla och knep med matlagning. Det var inspirerande! Till följd av detta ägnades hela sena eftermiddagen och kvällen åt just matlagning och bakning!
På eftermiddagen läste jag ett inlägg på Facebook från en gammal kursare och god vän som tipsade om en sysida, med inspiration till höstens basgarderob. Jag hittar ofta tips från henne, en oerhört kreativ och konstnärligt lagd kvinna som alltid har flera projekt på gång. Genom henne har jag t ex upptäckt Ravelry, on-line stickcafé och pinterest, som i sin tur lett till en massa härlig kreativitet och inspiration!
Avslutade kvällen med att tända stearinljus i lyktan på altanen, lyssna på ett sommarprogram, dricka lite vin och sticka. Kvällarna börjar bli mörkare, men det är ljuvligt varmt, skönt och myggfritt och svårt att gå i säng för tidigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar