tisdag 9 juli 2013

Ingen förspilld kvinnokraft?

I dagens morgontidning läste jag om dagens sommarvärd Leo Razzak, social entreprenör endast 26 år gammal. Hade inte hört talas om honom tidigare. I förordet till pratet stod; -"Det tragiska i livet är inte när vi inte når vår mål. Det är när vi inte har några mål."
Ok, det köper jag! Det här programmet skulle jag lyssna på.
Ett av dagens mål. Ett annat skulle bli att färdigställa min elefant och min groda som låg omonterade i handarbetskorgen.
Sagt och gjort, jag hämtade ut korgen och satte mig tillrätta i trädgården och började pyssla.

Efter ett tag kom yngsta dottern ut och lekte med vovven. Jag kände hennes blickar och efter ett tag ställer hon frågan: "-Mamma, varför håller du på att göra en groda?"
(Mellan de orden hörde jag de outtalade; har du blivit alldeles galen, vad ska det där vara bra för...)

Först svamlade jag något om att det kan vara "braatthapresenter" till syskonbarn och andra. Sedan fann jag mig dock och sa istället;
 "JAG GÖR EN GRODA OCH EN ELEFANT FÖR ATT JAG HAR LUST"!
PS; Sommarprogrammet var bra. Rekommenderas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar