tisdag 2 juli 2013

"Långsamt, leder också någonstans"

Det citatet, uttalat av Lisa Nilsson, broderade jag in på baksidan av tehuvan jag sydde idag. Satt och letade efter något bra te-citat, eller något om fyrar och hav, men jag hittade inget som passade.
Och att ta en te-stund är väl att njuta långsamhet?!
Tehuvan ska med som gåva till en god vän vi ska hälsa på när vi semestrar på Gotland. För drygt 25 år sedan fick han och hans dåvarande fru, en tovad tehuva med en bild av ett öppet landskap och så hade jag broderat "Jag trivs bäst i öppna landskap", från Ulf Lundells melodi som var så populär då.  Faktum är att jag totalt glömt bort den, tills i våras, när vi hade besök av mannen som nu är skild från kvinnan och berättade att han sörjde att det var hon som fått med sig tehuvan!
Som givet för mig att få göra en ny och ta med som gåva när vi besöker honom!
Den här gången har jag maskinbroderat och applicerat, och det var så roligt att få sitta vid symaskinen och leka!
Jag hoppas att han kommer att tycka om den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar