tisdag 23 augusti 2022

Lust och fägring och förgänglighet....


 Planerna för dagen var att göra en ljung-krans. Och det kan man ju undra, vad det ska vara bra för......??!!

Förgängligt. Ett ord som man skulle kunna sätta på en dylik handling. En ljungkrans håller på sin höjd ett par, tre veckor. Den vissnar och skräpar ner och måste kastas.

Samtidigt måste jag säga att jag tycker den är vacker. Den finns emellan sommar och höst och den lyser upp entrén till vårt hus, säger liksom ; Välkommen! 

Och sätter man ordet "förgängligt" i perspektiv så kan man sätta det epitetet på många områden i livet. Varför inte på livet självt!? Ett människoliv kan ses som förgängligt i det stora hela. 

Jag skulle säga att mitt handlande drevs av lust och fägring. Är inte det gott nog?!!

Yin och Yang, ljung och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar