måndag 22 augusti 2022

Ska vi plocka körsbär i min trädgård


1975 var ett trevligt år! Då träffade jag min nuvarande make. Eurovision song contest vanns av Nederländerna med "Ding-a-Dong", Sveriges bidrag "Jennie, Jennie" med Lars Berghagen var inte direkt någon favorit men den var ändå snäppet bättre än "Ska vi plocka körsbär i min trädgård" som slutade på en 9:e plats i svenska finalen.
Trots min nästan "kräk-varning" satte sig den sången i mitt huvud, just idag, när jag plockade körsbär i grannens trädgård! Visst är det konstigt hur sånger bara kan dyka upp sådär! För aktiviteten visserligen passande, men ändå!
Jag har nu kärnat ur och kokat sylt. Körsbärssylt passar så bra till Saffranspannkaka, så denna ska sparas till advent och jul. Då är det tid för saffranspannkaka!


Men än är det sommar kvar! Och sedan några härliga höstmånader. Vi har idag smidit lite planer för kommande månader. Den där underbara frihetskänslan känns fortfarande så ny och nästan overklig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar