torsdag 24 juli 2014

Vi har det allt väldigt bra!

Döttrarna skulle ut och roa sig ikväll så jag lurade med mig maken på en långpromenad, med förevändningen att vi måste se till gravarna. Dessutom behövde lilla vovven få lite motion eftersom vi mest legat still på badstranden idag.
Det var en sådan ljuvlig sommarkväll. Dagen har varit mycket varm, jag har mest hållit mig i skuggan, eller legat och skvalpat på en luftmadrass på Mälaren. Men nu ikväll blev det lite svalare och alldeles ljuvligt, nästan sådär som kvällarna kan vara nere vid Medelhavet.
Solen gick ned i en svag dimslöja och strålarna färgade den mognande säden alldeles gyllengul. Syrsorna spelade, svalorna flög högt med sina svirrläten. Det doftade av slaget gräs och fortfarande lite av blommande lindar.
 Man fick nästan nypa sig lite i armen för att förstå att det var verkligt. Vill lagra dessa sommarminnen och ta fram när novembermörkret sänker sig på tidig eftermiddag, regnet smattrar och kylan kryper innanför kläderna.
Väl hemma, efter en och en halvtimmes rask promenad, tog jag en svalkande dusch och sedan gjorde jag iordning en miniostbricka och hällde upp varsitt glas vin. Tände stearinljus på altanen och så satt vi där och kurade skymning.
Vi har det allt väldigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar