fredag 25 juli 2014

Å Kristina, från Vilhelmina

 
Den här dagen har gått undan, fortare än fort!
Maken och jag sov till strax före klockan nio. Ja lilla vovven låg också i sängen, när hennes matte inte sover hemma så "duger" mormor att krypa ner till, frampå småtimmarna!
Strax efter frukosten, som avnjöts på altanen, dök äldste sonen med hund upp. Han skulle komma och hämta sin cykel, som stod här.
Värmen var tryckande. Maken skulle ner och fixa pass, men sonen och jag tog hundarna och bilade till Kungshamn-Morga naturreservat för ett dopp.

 När vi kom tillbaks var både maken och döttrarna hemma och hade dukat med färskt bröd, nybryggt kaffe och finfina jordgubbar. Det var bara att hugga in!  Jag hade tid för att fixa mina naglar och cyklade ner på stan och gjorde det, riktig lyx att få sitta och bli ompysslad och småprata i 1 1/2 timme!  När jag kom hem hade vi fått riktigt fint besök!

Lilla barnbarnet Eric, som lärt sig sitta sedan sist! Han är helt ljuvlig!!

Så skulle det rustas för namnsdagskalas! Nåja, det skulle komma gäster också, men maten hade namnsdagsbarnet valt.
Till förrätt; blinier med ishavsrom, räkor och creme fraiche
Till huvudrätt; oxfile på bröd och äppelskiva med champinjonsås och sallad
Till dessert; banan och citruskaka med jordgubbar och glass

Dagens namn i fruntimmersveckan är Kristina!
Vår Karin Anna Kristina är inte från Vilhelmina, men den schlagern  är verkligen en riktig "gammal goding".
Tyvärr hittade jag den inte i original med Sven Ingvars, men håll till godo med denna version och sjung med vet ja, texten finns"

http://youtu.be/yihpeIZGlLI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar